Wynajem biur – na co zwrócić uwagę?

Wynajem biur – na co zwrócić uwagę?

  • 2020-09-09 17:55
  • 2024-07-24 18:09

Twoja firma się rozrasta i powoli przestajecie się mieścić w dotychczasowym biurze, stajesz zatem przed koniecznością znalezienia nowego, większego lokalu. Na rynku działa wiele firm oferujących wynajem biur a ich oferta jest niezwykle bogata. Podjęcie decyzji, który budynek wybrać staje się więc nie lada wyzwaniem. Dlatego warto zastanowić się: na co zwrócić uwagę poszukując nowego biura?

Lokalizacja

Lokalizacja to jedno z podstawowych kryteriów, którymi warto kierować się podczas wyboru biura. Powinieneś wziąć pod uwagę bliskość przystanków autobusowych i tramwajowych, aby pracownicy poruszający się komunikacją zbiorową mieli łatwy dojazd do pracy. Jeśli często spotykasz się z klientami, wybierz miejsce, do którego można łatwo się dostać z każdego punktu miasta oraz budynek z parkingiem. Lokalizacji to także kwestia prestiżu. Jeśli chcesz swoim klientom wysyłać komunikat, że Twoja firma jest rzetelnym i stabilnym przedsiębiorstwem, wybierz biuro w centrum miasta lub w nowoczesnej, modnej dzielnicy. Oczywiście powinieneś założyć, że im bardziej prestiżowa lokalizacja, tym cena najmu wyższa – jednak od tej reguły zdarzają się wyjątki. Dokładne przeszukanie dostępnych ofert zwiększa szanse na znalezienie lokalu w okazyjnej cenie i doskonałej lokalizacji.

Powierzchnia

Obok lokalizacji i ceny, kolejnym istotnym parametrem, na który zapewne zwrócisz uwagę, będzie powierzchnia biura. Swoje poszukiwania powinieneś skoncentrować na lokalach o powierzchnia większej niż Twoje aktualne potrzeby. Zawsze zakładaj, że firma będzie się rozwijała, a Twój zespół powiększał, toteż aby nie przeprowadzać się znów za pięć – sześć lat, wybierz lokal o większej powierzchni, na której pomieszczą się też przyszli pracownicy.

Szybki internet

Planując wynajem biura i oglądając lokale, zwróć uwagę na rodzaj dostępnego w budynku połączenia z internetem. Im więcej i częściej Twoi pracownicy muszą korzystać z globalnej sieci podczas wykonywania swoich obowiązków, tym prędkość i jakość łączy ma większy wpływ na wydajność i szybkość pracy. Wybierając nowy lokal, weź pod uwagę infrastrukturę informatyczną budynku.

Klimatyzacja

Kiedyś klimatyzacja traktowana była jako udogodnienie, dziś jest ona raczej standardem w lokalach komercyjnych. Niemniej jednak nadal można spotkać budynki bez niej, toteż poszukując nowego biura, upewnij się, że jest ono klimatyzowane.

Udogodnienia w biurze

Udogodnienia w biurze to bardzo szerokie zagadnienie, na które warto zwrócić uwagę. Czasem to właśnie one przeważają szalę na korzyść jednego z lokali. Badania dowodzą, że zapewnienie zatrudnionym komfortowych warunków pracy i odpoczynku przekłada się na ich efektywność. Świadomi tego pracodawcy dbają o udogodnienia dla pracowników, a wynajmujący prześcigają się w pomysłach na dodatkowe funkcjonalności swoich budynków. Wybierając nowe biuro, zastanów się, które z udogodnień będą najbardziej odpowiadały pracownikom. Jeśli nie jesteś pewien swojej oceny – zapytaj ich oto.

Ostatnią kwestią, na którą powinieneś zwrócić uwagę, przed wynajęciem biura jest – umowa najmu. Zapoznaj się z nią dokładnie i wyjaśnij wszelkie nieścisłości, aby mieć pewność, że dokonałeś dobrego wyboru.

Więcej porad znajdziesz w artykule: https://www.herbewo.krakow.pl/blog/wynajem-biura-na-co-zwrocic-uwage-7-waznych-kwestii/

Czytaj również

Jolanta Nawrocka

Dodaj komentarz