Potrzebujesz strony internetowej aby zaprezentować w sieci swój biznes, hobby lub organizację, a może chcesz przenieść swoją sprzedaż do Internetu. Nie ważne. Istotne za to jest jakim budżetem dysponujesz, gdyż to już w pewien sposób określa które rozwiązania są dla Ciebie.
Pierwszym krokiem powinno być wybranie adresu Twojej strony czyli domeny. Jeśli swoją witrynę kierujesz głównie do użytkowników z Polski, wybierz domenę z rozszerzeniem .pl.
Niekiedy może okazać się, że Twoja upatrzona nazwa jest już zajęta, wówczas szukaj podobnej, raczej bez polskich znaków, krótkiej i łatwej do zapamiętania.
Kiedy udało Ci się już wybrać właściwy adres www, czas na wybór hostingu, czyli miejsca na serwerze, gdzie umieścisz pliki swojej strony.
Jeśli chodzi o hosting, to wybór jest ogromy, a takie parametry jak nieograniczony transfer czy certyfikaty SSL są już praktycznie normą. Dlatego aspekt, na jaki na pewno powinieneś zwrócić uwagę, to jakość obsługi klienta. Dowiedz się czy możesz liczyć na wsparcie techniczne, w jakim zakresie, jakie są dostępne firmy kontaktu i w jakich godzinach.
Warto też przed wyborem konta hostingowego dokładnie przeanalizować Twoje obecne potrzeby i wybrać konto, które jest w stanie je zaspokoić. Mam tu na myśli parametry, które mają bezpośredni wpływ chociażby na szybkość ładowania witryny, co z kolei wpłynie na jej późniejsze pozycjonowanie. Wybór podyktowany tylko ceną może Ci przynieść więcej strat niż korzyści.
No dobrze, masz już atrakcyjny adres www i konto dostosowane do Twoich potrzeb, teraz czas na krok przedostatni, a mianowicie wybór systemu, na którym powstanie Twoja strona.
Jeśli nie ograniczają Cię kwestie finansowe możesz zlecić wykonanie strony www profesjonalistom czyli agencji lub freelancerowi. Zanim jednak przystąpisz od rozmów warto abyś zastanowił się i określił czemu ma służyć Twoja strona, jakie ma mieć funkcjonalności (np może potrzebujesz systemu do rezerwacji wizyt jeśli prowadzisz salon kosmetyczny lub warsztat samochodowy), czy będziesz chciał sam nią zarządzać czy chcesz to również zlecić na zewnątrz.
Jeśli jednak nie dysponujesz dużym budżetem, to również nic nie stoi na przeszkodzie abyś stał się posiadaczem własnej strony www. W takim wypadku rekomenduję Ci rozważyć samodzielne jej wykonanie czy to w oparciu o dostępne w sieci kreatory stron internetowych czy, rozwiązanie, które rekomenduję, darmowy system CMS jakim jest WordPress. Strona internetowa wykonana przy pomocy kreatora, to świetne rozwiązanie dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę w sieci. Dzięki temu narzędziu w kilka minut jesteś w stanie uruchomić swój serwis korzystając z gotowych rozwiązań, w jakie wyposażony jest kreator. Jednak to co mi nie pasuje w tym rozwiązaniu, to brak niezależności wynikającej z faktu, że strony takiej nie możesz dowolnie rozwijać (jedynie w ramach dostępnych w kreatorze funkcji)a. Takiej strony nie przeniesiesz na zewnętrzne konto hostingowe, jak również nie będziesz mógł przenieść swojej strony między jednym kreatorem, a innym, oferowanym przez innego dostawcę. Często też wersje premium kreatorów, które dają Ci dużo ciekawych możliwości, są jednak dość kosztowne w skali roku.
Jeśli więc nie chcesz aby ktoś Cię ograniczał i narzucał Ci z góry dostępne rozwiązania zastanów się nad systemem do zarządzania treścią WordPress.
WordPress, to darmowy system CMS umożliwiający Ci w intuicyjny sposób stworzenie swojej witryny dosłownie w kilka minut.
Dzięki jego dużej popularności (już co 3 strona dostępna w sieci jest wykonana właśnie na WordPressie) bez problemu znajdziesz rozwiązanie jeśli napotkasz na trudności. Korzystając z WordPressa masz do dyspozycji całą masę kursów, grup, gdzie możesz szukać pomocy. Sprawdź chociażby Kurs WordPressa na JZS, gdzie dodatkowo można korzystać z wewnętrznych grup wsparcia.
Poniżej tego artykułu znajdziesz przykład kanału na YouTube, na którym znajdziesz filmy instruktażowe dotyczące budowy i rozbudowy strony stworzonej na WordPressie. Takich kanałów jest na prawdę sporo i możesz z nich do woli korzystać, znajdź więc taki, którego Twórca najbardziej do Ciebie przemawia i działaj!
Popularność tego systemu powoduje też, że jeśli będziesz z czasem chciał rozwijać swoją witrynę, dodawać do niej kolejne moduły czy funkcje, bez trudu znajdziesz gotowe rozwiązania, które będziesz mógł wykorzystać. Co prawda niektóre z nich są płatne, ale na pewno pozwolą Ci zaoszczędzić sporo czasu i – porównując koszty dwóch wcześniejszych rozwiązań i tak wyjdziesz na plus.
Ostatnim krokiem jaki Ci pozostał, to promocja Twojej witryny, zwłaszcza jeśli jest to strona komercyjna. Musisz zastanowić się jakim budżetem dysponujesz oraz jakiego typu odbiorców chcesz przyciągnąć do swojej strony. Temat promocji jest bardzo obszerny dlatego tu jedynie sygnalizuję jego fakt, abyś nie przeoczył tego aspektu w twoim planie działania związanym z uruchomieniem witryny. Konkurencja jest dziś ogromna.