Wybierając sposób promocji, musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii. Przede wszystkim jej rentowność, czyli stosunek kosztów do wpływów. Po drugie, PR, czyli jaki wizerunek dana kampania stworzy. Opieranie się na właściwym wrażeniu publicznym jest w biznesie niezwykle istotne. Co możesz zatem zaproponować swoim klientom w zakresie programów lojalnościowych?

Kampania z punktami

Podstawowy sposób budowania więzi z klientami opiera się o zbieranie punktów. Punkty te można później wymienić na konkretne usługi, np. sieć benzynowa oferuje tańsze paliwo, po uzbieraniu konkretnej sumy punktów. Punkty natomiast otrzymuje się za zakupy, które nabijane są na kartę lojalnościową, np. Zencard. Dzięki temu kupując w jednej sieci, klient gromadzi punkty, co zachęca go do dalszego kupowania.

Pomysł na aplikację

Aplikacja mobilna to przejaw nowoczesności i otwartości firmy na nowoczesne technologie. Co ważne, można wykorzystać kartę lojalnościową w formie mobilnej. Wówczas połączone są funkcje samej karty oraz lepsza forma komunikacji. Dzięki temu klienci korzystając z aplikacji mogą z łatwością gromadzić na niej benefity.

Benefity przez cały czas

Istotną rolę odgrywa także kampania wiecznej promocji. Karta lojalnościowa, np. Zencard, umożliwia zakupy tańsze, za każdym razem, gdy klient znajdzie się w sklepie. Dzięki temu wie, że posiadanie karty się opłaca. Zawsze jest coś, co dzięki niej może kupić taniej – z jednej strony jest więc w gronie ekskluzywnym, wyłączającym tych, którzy karty nie mają, z drugiej zaś ma z tego korzyści.

Za naklejki – bonus

Jeszcze inną formą lojalnościową jest kampania naklejkowa. Za zakupione produkty, np. o  wartości przekraczającej 50 złotych, klient otrzymuje naklejki. Zebranie 20 naklejek premiuje go i pozwala kupić nóż kuchenny 50% taniej lub otrzymać coś całkowicie za darmo. To sprawi, że mając do wyboru sklepy o podobnej charakterystyce, wybierze ten, który oferuje mu coś dodatkowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here