O tym jak ważne są reklama i marketing dziś już nie trzeba nikogo przekonywać. Każda firma chcąc realizować swoje cele i się rozwijać powinna zintensyfikować swoje działania w marketingu internetowym. Głównym filarem internetowym reklam jest Google AdWords – bez tego narzędzia trudno wyobrazić sobie dzisiejsze promocje i kampanie. Miliony użytkowników korzystających na codzień z wyszukiwarki, ale i nie tylko są odbiorcami reklam Google. Czy w 2021 roku Google Ads jest wciąż skuteczne? Zapraszamy do poniższego artykułu.
Jeżeli choć raz zadałeś sobie to pytanie, ten akapit powinien rozwiać Twoje wątpliwości. Google AdWords to obecnie najpopularniejszy, a także bardzo skuteczny sposób na reklamę w Internecie. Drugim gigantem jest Facebook, a razem tworzą oni niemal monopol na internetowym rynku reklam. Właściwe korzystanie z obu tych narzędzi może przynieść firmie olbrzymie zyski, ale przede wszystkim umiejętne korzystanie z kampanii reklamowych to najlepszy sposób na dotarcie do nowych klientów. Reklama Google Ads to nie tylko sposób na zaprezentowanie swojej firmy w wyszukiwarce, czyli reklama tekstowa. Ta kampania stwarza nieograniczone możliwości kreowania przekazu – graficzne banery Google, linki sponsorowane, jak również reklamy video w serwisie YouTube. To na jaką formę ostatecznie się zdecydujemy zależy w dużej mierze od celu, jaki sobie wcześniej postawimy. Ważne, aby był on sprecyzowany jeszcze przed uruchomieniem kampanii. To właśnie odpowiednie zaplanowanie i wdrożenie Google AdWords jest kluczem do sukcesu, czyli jej skuteczności. Punkty docelowe mogą się ze sobą pokrywać bądź możemy ustanowić cel nadrzędny. Przykładowo mogą to być: sprzedaż, pozyskiwanie nowych klientów, zwiększanie konwersji lub budowanie świadomości na temat marki. O tym, czy kampania jest dla przedsiębiorstwa opłacalna w dużej mierze decyduje sposób jej prowadzenia. Określenie nawet wysokiego budżetu na działania reklamowe nie zagwarantuje sukcesu, jeśli platforma nie będzie na bieżąco monitorowana i analizowana.
Analizowanie i monitorowanie kampanii Google AdWords pozwala na jej regularne modyfikowanie i udoskonalanie. Działania reklamowe to złożony proces, na który składa się dostosowanie przekazu, wybranie odpowiedniej grupy odbiorców, określenie celnych słów kluczowych i wiele więcej. Jedynie właściwa optymalizacja przyniesie organizacji realny efekt. Je zaś możemy obserwować poprzez system rozliczania, jaki stosuje Google. PPC (z ang. pay per click) to model finansowania kampanii reklamowej oparty na płatności za każdy wygenerowany ruch. Oznacza to, że przedsiębiorstwo płaci wyłącznie za wejście użytkownika na stronę poprzez kliknięcie w link, nie za samo jego wyświetlenie. Dzięki takiemu rozwiązaniu można efektywniej określać budżet reklamowy, analizować skuteczność kampanii oraz osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. Koszt jednego kliknięcie w odnośnik nie jest stały, jest on zależny od wielu czynników. Między innymi maksymalnej ceny, czy też poziomu konkurencji. Co ważne, budżet na kampanie określa sama firma, Google Ads nie narzuca kwoty minimalnej. Organizacja również ustala miejsce i czas wyświetlenia się reklamy.
Aby uzyskać jeszcze lepsze efekty swoich kampanii reklamowych w Google AdWords należy przestrzegać pewnych zasad. O tym, czy Google Ads jest skuteczne decyduje wiele czynników. Jeśli wybrałeś prowadzenie kampanii Google Ads przez profesjonalistę to nie musisz się tym martwić, jeśli jednak prowadzisz reklamę samodzielnie to zweryfikuj poniżej przedstawione zagadnienia, by móc określić efektywność reklamy.