Jednym z popularnych błędów, jaki popełniają osoby rozpoczynające prowadzenie sklepu internetowego jest brak planu i odpowiedniego przygotowania. Poniżej znajdziesz niezbędne informacje, z którymi powinien zapoznać się każdy, kto myśli o sukcesie w ecommerce.
Poznasz między innymi techniki up-sell oraz będziesz mógł przygotować listę rzeczy, których zrobienie przełoży się na zwiększenie sprzedaży.
Najważniejsze jest zrozumienie, że sklepy internetowe nie będą generowały sprzedaży bez wykonania niezbędnych działań. Dużym błędem jest więc zakładanie, że wystarczy uruchomić sklep, a klienci sami znajdą go wśród wielu innych sklepów i złożą duże zamówienie. Nastaw więc się na pracę, która niejednokrotnie będzie zajmowała ci nawet 8 godzin dziennie, szczególnie jeżeli w początkowym okresie większość prac będziesz musiał wykonywać samemu. Stworzenie opisów produktów, zaktualizowanie cen, uruchomienie reklamy na Facebooku, przygotowanie paczek, odbieranie telefonów i odpisywanie na maile – to wszystko zabiera czas, a jest to zaledwie początek listy. Jeżeli jednak będziesz stosował skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie, to prędzej czy później na pewno ci się to opłaci. Wartościowe porady związane z prowadzeniem sklepu internetowego zebrano na stronie https://ekomersiak.pl, z której każdego dnia korzystają zarówno właściciele sklepów jak również ich pracownicy.
Już po roku-dwóch prowadzenia działalności twój sklep powinien zacząć przynosić ci wysokie zyski. Wiele też zależy od branży i asortymentu, który znajdzie się w twojej ofercie. Muszą to być produkty, których klienci nie znajdą u innych sprzedawców lub towary oferowane po niższych cenach. Pamiętaj również o tym, aby wykorzystywać potencjał up-sell. Zanim jednak zajmiesz się promocją, przemyśl wybór oprogramowania dla ecommerce. Każde z nich ma swoje wady i zalety, o których przeczytasz w artykule https://ekomersiak.pl/dlaczego-warto-wybrac-magento-plusy-i-minusy/. W celu zachowania kontroli nad tym, czy twoje działania przynoszą oczekiwane efekty, korzystaj ze statystyk udostępnianych przez Google. Wdrożenie ich na stronie sklepu trwa zaledwie kilka minut, a otrzymasz wiele wartościowych danych, które pozwolą ci lepiej dopasować ofertę do potrzeb klientów. Poradnik do Google Analitycs dostępny jest na blogu https://ekomersiak.pl/tag/google-analitycs/, więc zapoznaj się z nim, aby ułatwić sobie ich podpięcie.