Co warto wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego?

Co warto wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego?

  • 2019-11-18 21:08

Jednym z popularnych błędów, jaki popełniają osoby rozpoczynające prowadzenie sklepu internetowego jest brak planu i odpowiedniego przygotowania. Poniżej znajdziesz niezbędne informacje, z którymi powinien zapoznać się każdy, kto myśli o sukcesie w ecommerce.

  1. Prowadzenie sklepu internetowego to praca w pełnym wymiarze godzin
  2. Niezbędne narzędzia i najlepsze oprogramowanie ecommerce

Poznasz między innymi techniki up-sell oraz będziesz mógł przygotować listę rzeczy, których zrobienie przełoży się na zwiększenie sprzedaży.

Prowadzenie sklepu internetowego to praca w pełnym wymiarze godzin

Najważniejsze jest zrozumienie, że sklepy internetowe nie będą generowały sprzedaży bez wykonania niezbędnych działań. Dużym błędem jest więc zakładanie, że wystarczy uruchomić sklep, a klienci sami znajdą go wśród wielu innych sklepów i złożą duże zamówienie. Nastaw więc się na pracę, która niejednokrotnie będzie zajmowała ci nawet 8 godzin dziennie, szczególnie jeżeli w początkowym okresie większość prac będziesz musiał wykonywać samemu. Stworzenie opisów produktów, zaktualizowanie cen, uruchomienie reklamy na Facebooku, przygotowanie paczek, odbieranie telefonów i odpisywanie na maile – to wszystko zabiera czas, a jest to zaledwie początek listy. Jeżeli jednak będziesz stosował skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie, to prędzej czy później na pewno ci się to opłaci. Wartościowe porady związane z prowadzeniem sklepu internetowego zebrano na stronie https://ekomersiak.pl, z której każdego dnia korzystają zarówno właściciele sklepów jak również ich pracownicy.

Niezbędne narzędzia i najlepsze oprogramowanie ecommerce

Już po roku-dwóch prowadzenia działalności twój sklep powinien zacząć przynosić ci wysokie zyski. Wiele też zależy od branży i asortymentu, który znajdzie się w twojej ofercie. Muszą to być produkty, których klienci nie znajdą u innych sprzedawców lub towary oferowane po niższych cenach. Pamiętaj również o tym, aby wykorzystywać potencjał up-sell. Zanim jednak zajmiesz się promocją, przemyśl wybór oprogramowania dla ecommerce. Każde z nich ma swoje wady i zalety, o których przeczytasz w artykule https://ekomersiak.pl/dlaczego-warto-wybrac-magento-plusy-i-minusy/. W celu zachowania kontroli nad tym, czy twoje działania przynoszą oczekiwane efekty, korzystaj ze statystyk udostępnianych przez Google. Wdrożenie ich na stronie sklepu trwa zaledwie kilka minut, a otrzymasz wiele wartościowych danych, które pozwolą ci lepiej dopasować ofertę do potrzeb klientów. Poradnik do Google Analitycs dostępny jest na blogu https://ekomersiak.pl/tag/google-analitycs/, więc zapoznaj się z nim, aby ułatwić sobie ich podpięcie.

Czytaj również

Jolanta Nawrocka

Dodaj komentarz