Cennik copywritera – ile zarabia copywriter?

Cennik copywritera – ile zarabia copywriter?

  • 2020-11-09 10:44
  • 2021-07-22 20:44

Copywriting ma opinię łatwej, prostej i przyjemnej pracy. W końcu można wykonywać ją z ekstra domu. Osoby myślące o podjęciu pracy copywritera pewnie zadają sobie pytanie, ile tak naprawdę zarabia copywriter? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. O tym, jak prezentuje się cennik copywritera, opowiemy w dzisiejszym artykule.

Jak wycenia się pracę copywritera?

Standardowo copywriter sam ustala swój cennik zwykle w formacie zł/1000 znaków ze spacjami. Jednak skąd osoba tworząca teksty ma wiedzieć jaką stawkę podać tak, aby nie była za wysoka, a jednocześnie pozwoliła na opłacenie rachunków?

Jak w każdej pracy na zarobki ma wpływ wiele czynników:

  • doświadczenie – im więcej doświadczenia, tym lepsza jakość tekstów, a co za tym idzie copywriter może podnieść cenę za swoje usługi,
  • staż pracy – im dłuższy staż pracy, tym więcej doświadczenia, a rezultat jest taki, jak w punkcie powyżej,
  • czas współpracy – zaufanemu copywriterowi zleceniodawca chętniej zapłaci więcej, niż osobie, której możliwości nie zna,
  • znajomość języków obcych – tego punktu nie trzeba chyba tłumaczyć,
  • kompetencji pisarskich – znajomość zasad gramatyki i interpunkcji to cechy, które powinien posiadać każdy copywriter; “lekkie pióro” też jest w cenie. W końcu czasami trzeba przełożyć tekst z polskiego na polski,
  • zakresu obowiązków i wprowadzeniu poprawek – więcej pracy to większy zarobek.

Oprócz wyżej wymienionych czynników należy uwzględnić również sytuację na rynku (im trudniejszy tekst do napisania, tym mniejsza konkurencja), branżę klienta oraz najważniejszy punkt – indywidualne oczekiwania finansowe.

Cennik copywritera

Nareszcie nadszedł czas, aby odpowiedzieć na pytanie tytułowe – ile zarabia copywriter? Jak już wiadomo z poprzedniego akapitu, nie da się udzielić dokładnej odpowiedzi na to pytanie. Możemy jednak spojrzeć na przeciętne wynagrodzenia z poprzednich lat copywriterów pracujących w Polsce.

  • Opisy produktowe i opisy kategorii (2000 zzs): 20 – 80 zł netto
  • Teksty na stronę WWW (ok. 3000 zzs): 36 – 150 zł netto
  • Artykuły blogowe średniej długości (ok. 5000 zzs): 50 – 300 zł netto
  • Artykuły eksperckie średniej długości (ok. 5000 zzs): 100 – 500 zł netto
  • Teksty zapleczowe (ok. 5000 zzs): 40 – 125 zł netto

Jak widać, ceny są bardzo zróżnicowane. Warto pamiętać o tym, że copywriterzy oferują różne stawki, a co za tym idzie różną jakość treści. Tańsze nie zawsze znaczy lepsze, a copywriter, który podaje najwyższą stawkę, nie zawsze wykona pracę lepiej od tego, który oferuje niższą cenę.

Jak zwiększyć stawki?

W życiu każdego pracownika przychodzi moment, w którym musi zadać sobie pytanie – co mogę zrobić, aby zwiększyć swoje zarobki? W przypadku copywriterów nie jest inaczej.

Twórcy tekstów ciągle szukają możliwości rozwoju, udoskonalają swoje umiejętności i aktualizują swoją wiedzę, by móc podnieść swoją stawkę. Praca ekspertów nigdy nie traci na swojej wartości, z bardzo prostego powodu – firmy nie chcą oszczędzać na swoim wizerunku.

Ustaliliśmy już jakie czynniki wpływają na zarobki copywriterów w Agencji Copywriterskiej i, że ciężko jednoznacznie określić stawkę za zamówienie. Jest jednak pewien zestaw cech, których rozwijanie pozwoli na podniesienie ceny przez copywritera.

  • Znajomość języków obcych – im więcej języków znasz w stopniu pozwalającym na swobodne pisanie tekstów, tym lepiej dla Ciebie. Możesz szukać zleceń nie tylko na polskim rynku, ale także na zagranicznym, gdzie możesz więcej zarobić.
  • “Wierność” firmie – stała współpraca z firmą pozwala na lepsze zapoznanie się z firmą klienta oraz nabranie zaufania do copywritera, co przekłada się na większe zyski
  • Korzystanie z narzędzi – dla firm opłacalne jest tworzenie treści na podstawie danych, dlatego są w stanie zapłacić więcej za profesjonalną obsługę.

Cennik copywritera – podsumowanie

Stawki copywriterów zależą od umiejętności, które zleceniobiorca może zaoferować oraz od specyfiki danego zlecenia, czyli trudności i długości tekstu. Rynek jest dynamiczny i ciągle się zmienia, więc ciężko przewidzieć, jak będzie wyglądał cennik copywritera za kilka lat. Jedno jest pewne – będzie inny od tego, co znamy dzisiaj.

 

Czytaj również

Jolanta Nawrocka

Dodaj komentarz