Copywriting ma opinię łatwej, prostej i przyjemnej pracy. W końcu można wykonywać ją z ekstra domu. Osoby myślące o podjęciu pracy copywritera pewnie zadają sobie pytanie, ile tak naprawdę zarabia copywriter? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. O tym, jak prezentuje się cennik copywritera, opowiemy w dzisiejszym artykule.
Standardowo copywriter sam ustala swój cennik zwykle w formacie zł/1000 znaków ze spacjami. Jednak skąd osoba tworząca teksty ma wiedzieć jaką stawkę podać tak, aby nie była za wysoka, a jednocześnie pozwoliła na opłacenie rachunków?
Jak w każdej pracy na zarobki ma wpływ wiele czynników:
Oprócz wyżej wymienionych czynników należy uwzględnić również sytuację na rynku (im trudniejszy tekst do napisania, tym mniejsza konkurencja), branżę klienta oraz najważniejszy punkt – indywidualne oczekiwania finansowe.
Nareszcie nadszedł czas, aby odpowiedzieć na pytanie tytułowe – ile zarabia copywriter? Jak już wiadomo z poprzedniego akapitu, nie da się udzielić dokładnej odpowiedzi na to pytanie. Możemy jednak spojrzeć na przeciętne wynagrodzenia z poprzednich lat copywriterów pracujących w Polsce.
Jak widać, ceny są bardzo zróżnicowane. Warto pamiętać o tym, że copywriterzy oferują różne stawki, a co za tym idzie różną jakość treści. Tańsze nie zawsze znaczy lepsze, a copywriter, który podaje najwyższą stawkę, nie zawsze wykona pracę lepiej od tego, który oferuje niższą cenę.
W życiu każdego pracownika przychodzi moment, w którym musi zadać sobie pytanie – co mogę zrobić, aby zwiększyć swoje zarobki? W przypadku copywriterów nie jest inaczej.
Twórcy tekstów ciągle szukają możliwości rozwoju, udoskonalają swoje umiejętności i aktualizują swoją wiedzę, by móc podnieść swoją stawkę. Praca ekspertów nigdy nie traci na swojej wartości, z bardzo prostego powodu – firmy nie chcą oszczędzać na swoim wizerunku.
Ustaliliśmy już jakie czynniki wpływają na zarobki copywriterów w Agencji Copywriterskiej i, że ciężko jednoznacznie określić stawkę za zamówienie. Jest jednak pewien zestaw cech, których rozwijanie pozwoli na podniesienie ceny przez copywritera.
Stawki copywriterów zależą od umiejętności, które zleceniobiorca może zaoferować oraz od specyfiki danego zlecenia, czyli trudności i długości tekstu. Rynek jest dynamiczny i ciągle się zmienia, więc ciężko przewidzieć, jak będzie wyglądał cennik copywritera za kilka lat. Jedno jest pewne – będzie inny od tego, co znamy dzisiaj.