Dziś firmom coraz trudniej obejść się bez dobrego systemu CRM. Dotyczy to zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw. Po czym poznać, że system CRM staje się niezbędny i czas w niego zainwestować? Oto trzy wskazówki.
Utrzymanie klienta jest średnio 6 razy tańsze niż pozyskanie nowego. Na konkurencyjnym rynku lojalni konsumenci stanowią najważniejszy kapitał firmy. Jak ich powstrzymać przed odejściem? Pomóc w tym może system CRM. Usprawnia on przede wszystkim komunikację z klientami, co przyczynia się do zwiększenia poziomu ich zadowolenia. W ten sposób nie tylko odwodzimy ich od odejścia, ale również zwiększamy sprzedaż wśród obecnych lojalnych konsumentów. Sprzedaż jest łatwiejsza, bowiem CRM gromadzi dane, które pozwalają na zidentyfikowanie klientów, którzy mogą przynieść firmie największe dochody.
Jednym z głównych dostawców tego typu rozwiązań na polskim rynku jest firma Craftware. Oferta Craftware dla biznesu obejmuje wdrożenie i dostosowanie do potrzeb przedsiębiorstwa popularnego systemu Salesforce.
Obecnie nawet najlepsze produkty i usługi mogą nie bronić się swoją jakością. Można wspierać się reklamą, ale zdarza się przecież, że – mimo ogromnych wydatków na reklamę – sprzedaż spada. Dostępność wielu narzędzi marketingowych to zaleta, z drugiej strony – stosunkowo łatwo „przepalić” budżet reklamowy na nieudaną i źle przygotowaną kampanię.
Sprawny system CRM, dzięki narzędziom analitycznym i bazie danych o klientach, pomoże w lepszym zidentyfikowaniu ich potrzeb i ich zaspokojeniu. Ułatwi zaprojektowanie skutecznej komunikacji marketingowej i przygotowanie odpowiednich ofert. Moduły analityczne w systemach CRM pomagają również zidentyfikować nowe grupy docelowe, co także przekłada się na wzrost sprzedaży.
Oferta Craftware dla biznesu, obejmująca wdrożenie CRM Salesforce, to nie tylko szansa na zwiększenie sprzedaży średnio o 25% w ciągu roku. To również możliwość poprawy komunikacji w firmie, system daje bowiem wszystkim pracownikom lepszy dostęp do informacji i pozwala zapanować nad chaosem panującym w organizacji.
Jeśli procedury i procesy nie nadążają za sprzedażą, jasne staje się, że najwyższy czas wdrożyć dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa sprawdzony system CRM. Co ważne, przełoży się to na większą satysfakcję pracowników i wzrost ich produktywności